Kraak de code

Hoe werkt het?

Speluileg


Spelgebied en Rollen:

  • Speel in een klaslokaal, kantine of andere ruimte met veel zichtbare objecten en kleuren.
  • Verdeel de spelers in twee teams: Team Code-makers en Team Code-krakers.

Doel van het Spel:

  • Code-makers: Verzinnen een code gebaseerd op objecten en kleuren in de ruimte.
  • Code-krakers: Proberen de juiste code te raden. Een fout antwoord betekent een straf, zoals 5 push-ups!

Spelverloop:

Code maken:

  • Beide teams krijgen 2 minuten om de ruimte te bekijken en een code te bedenken.
  • De code bestaat uit twee cijfers die gebaseerd zijn op objecten of kleuren in de ruimte. Bijvoorbeeld: “4 blauwe dingen” en “8 tafels,” wat resulteert in de code 48.
  • Schrijf de code en de bijbehorende logica op zodat deze gecontroleerd kan worden.

Code kraken:

  • Het andere team noemt een cijfercombinatie waarvan zij denken dat het de code is, bijvoorbeeld 37.
  • Als het fout is, moeten alle teamleden een straf uitvoeren, zoals 5 push-ups.
  • Het raden gaat door totdat het team de juiste code heeft of de tijd om is.

Tijdslimiet:

  • Geef Team Code-krakers een tijdslimiet van bijvoorbeeld 5 minuten om de juiste code te raden.

Rollen wisselen:

  • Wissel na elke ronde van rollen, zodat beide teams Code-makers en Code-krakers kunnen zijn.

Variaties:

  • Langere codes: Maak de code drie cijfers voor een moeilijkere uitdaging.
  • Categorieën: Beperk het spel tot een specifieke categorie, zoals alleen kleuren of alleen meubels.
  • Creatieve straffen: Voeg andere straffen toe, zoals squats, jumping jacks of een grappige opdracht.

© Copyright. Alle rechten voorbehouden.

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.